Is het toegestaan om de Eiffeltoren te fotograferen?

Volgens de NOS wordt dit verboden. http://nos.nl/artikel/2043927-wordt-online-vakantiekiekje-met-eiffeltoren-strafbaar.html

Ik heb eens gelezen dat het auteursrecht 100 jaar verloopt na de dood van een artiest en op Wikipedia lees ik dat Gustave Eiffel in 1923 is overleden. Zou het dus vanaf 2023 wel mogen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Wanneer ik het artikel lees, dan zie ik niet dat je de Eiffeltoren niet meer mag fotograferen.
Alleen zou het misschien verboden gaan worden om de foto's op internet te zetten.

Wie tijdens zijn vakantie graag foto’s maakt van openbare monumenten als de Eiffeltoren, reuzenrad London Eye of de Sagrada Familia in Barcelona, kan die binnenkort misschien niet meer zomaar op internet zetten.

Toegevoegd na 32 seconden:
Je mag de Eiffeltoren dus altijd blijven fotograferen.
Erna55