Vervalt de nederlandse verblijfsvergunning als we een belgische verblijfsvergunning aanvragen?

Mijn vrienin heeft nu een verblijfsvergunning voor verblijf bij partner. Ze wil graag 1 jaar in Belgie studeren en zich daar ook op een adres inschrijven. Hoe doen we dit? En vervalt haar nederlandse verblijfsvergunning als we een belgische aanvragen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
tinus1969
8 jaar geleden
Je hebt een nederlands everblijfsvergunnign en vanwege het vrij verkeer binnen de EU mag je daarmee ook in Belgie wonen.

Antwoorden (1)

Onderdanen van landen van de Europese Unie kunnen wonen en werken in andere landen in de Europese Unie zonder een verblijfsvergunning nodig te hebben.

Verblijfsvergunningen gelden alleen in het land waar de vergunning is verleend, dat wil zeggen dat iemand die een verblijfsvergunning in Nederland heeft verkregen, zich niet in Belgie mag vestigen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. We waren er al achter dat We met een Nederlandse verblijfsvergunning niet ver komen in België. Onze vraag Was of de Nederlandse vergunning vervalt wanneer we een Belgische aanvragen.
tinus1969
8 jaar geleden
Belgie overtreedt daarmee het EU verdrag. Dat maak ik bv ook op uit de (veel beter) Engelse wikipedia pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_residency