Ik Ben Nederlander en voornemens om net over de grens in Belgie te gaan wonen, moet ik dan een verblijfsvergunning hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee, want vrij verkeer van personen binnen de EU.
tinus1969
8 jaar geleden
@marry2807 het antwoord is ja.

Als je langer dan 3 maanden blijft zul je een verblijfsvergunning moeten aanvragen, EU-lidstaat 3 - 5 maanden tijdelijke en mogelijkheid tot verlenging van nogmaals 3 maanden, maar ook je uitschrijven in Nederland en vervolgens in België inschrijven in de nieuwe woonplaats.

Zie onderstaande linken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ik krijg toch sterk de indruk dat deze informatie achterhaald is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is in deze geen beste antwoord. De een zegt Nee, de ander zegt Ja.