Mag ik met mijn WAO uitkering verhuizen naar Belgie?

Ik val nog onder de oude WAO beleid en ben voor 80/100% afgekeurd.
Mag ik dan net over de grens in België gaan wonen of raak ik mijn uitkering dan kwijt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Het beste antwoord

Als u gaat wonen in een niet-verdragsland, stopt uw WAO-uitkering. Met niet-verdragslanden heeft Nederland geen afspraken over het meenemen van een uitkering.

U houdt uw WAO-uitkering wel, want u verhuist naar België. België is een verdragsland, een land in de Europese Unie c.q. een land in de Europese Economische Ruimte. Kijk voor een compleet overzicht van deze landen op: Overzicht EU/EER-landen en Zwitserland en Met welke landen heeft Nederland een verdrag gesloten.
(zie bron 1)

Een overzicht van de EU/EER-landen, waaronder België, vindt u in bron 2.
fisbel