Auto ongeluk niet mijn fout maar wel een gips been moet de verzekering van de tegenpartij uitkeren?

Hallo allemaal ik heb een auto ongeluk gehad en dat was niet mijn fout. De andere bestuurder had haaie tanden en heeft me van lings achter geraakt. Ik zat wel met me rechter voet in het gips. Is haar verzekering verplicht om de schade uit te keren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
8 jaar geleden
Een verzekeringsmaatschappij zal uitgebreid alle omstandigheden van de aanrijding onderzoeken om na te gaan wie de schuldige is en aan wie (dus) schade moet worden uitgekeerd. Op basis van alleen jouw korte beschrijving van het gebeurde hier is dus geen eenduidig antwoord te geven op je vraag: we kunnen hier alleen maar raden naar wat de verzekeringsmaatschappij gaat beslissen.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je zelf auto reed terwijl je rechter voet in het gips zat, kon je niet adekwaat reageren op het verkeer.
Blijkbaar kon je niet snel genoeg remmen. Hoe de verzekering hiermee omgaat, is de vraag.
Hopelijk realiseer jij je wel dat je niet moet rijden met een voet in het gips.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was al voor de helft langs haar en ze reed me zijkant in ik kon niks meer doen ik reed 50 en kon het niet ver komen ze was al tegen me aangereden voordat ik het Door had
Erna55
8 jaar geleden
Blijft staan dat je niet met een voet in het gips mag rijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal idd een punt zijn: je mag niet met een voet in het gips rijden en je mag ook niet op blote voeten rijden of met [teen]slippers aan... Kost een bekeuring en waarschijnlijk het ongelijk bij een ongeluk...!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp van de vraagsteller dat door het ongeluk het been in gips is gekomen en of de verzekering dát moet uitkeren. Toch?
Antoni
8 jaar geleden
WinnyS, ik snap ook niet (meer) of het gipsen been nu veroorzaakt is door de aanrijding of niet. De vraagsteller heeft zijn vraag een tweede keer geplaatst (-de eerste vraag is verwijderd-), maar zijn verhaal werd er toen niet duidelijker op. Ben benieuwd naar zijn reactie en een duidelijker verhaal over het gipsen been.

Antwoorden (1)

Als je schade hebt dient de veroorzaker daarvan die te vergoeden. Punt. Of hij/zij verzekerd is of niet heb je in feite niets mee te maken, maar wel kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij optreedt als gemachtigde om de schade af te wikkelen. Stuur dus een brief dat je hem/haar aansprakelijk stelt. Beschrijf daarin waarom, en hoe groot de geleden schade is.
Is er een aantrijdingsformulier ingevuld? Zo nee, dan kan het nog lastig worden om aan te tonen waardoor de schade is ontstaan, en wie daar schuld aan heeft. Zoek zo nodig juridische bijstand.
teusvh