Hoe hoog is de boete voor het rondlopen zonder geldig ID-bewijs?

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar wil het wel graag weten (mocht het een keer voorkomen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Voor mensen vanaf 16 jaar kost dat € 90,-.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de volledigheid zet ik toch er maar even bij dat het voor 14- en 15-jarigen de helft kost.
Amadea
8 jaar geleden
Strikt gezien is de boete voor het niet bij je dragen van een identiteitsbewijs nul euro. Er is in Nederland namelijk geen draagplicht maar een toonplicht. Daar zit een subtiel verschil tussen zoals je op de site in de bron kunt lezen.

De boete voor het niet kunnen tonen is zoals al gezegd €90.