wat zijn mijn rechten als ik online een bestelling heb geplaatst en bijtijds heb geannuleerd, maar toch toegezonden heb gekregen?

(Had een sweater en een ketting op een webshop besteld)

Ik heb deze mail naar de verkoper gestuurd:
"Hee, kan ik mijn bestelling nog annuleren? Bij nader inzien bestel ik
de sweater liever als het weer wat kouder wordt.. Hoor het graag"

Achteraf misschien onduidelijk maar ik doelde op mijn hele bestelling.
De ketting is dus wel naar me toegezonden.
In de algemene voorwaarden van de webshop staat dat sieraden niet retour kunnen.
Heb voorgesteld om zelf de verzendkosten te vergoeden maar de verkoper doet erg moeilijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het is niet zo interessant wat er in de Algemene Voorwaarden van de verkoper staat:
als de sieraden niet op maat gemaakt zijn, heb je recht op geld terug, inclusief verzendkosten.

Toegevoegd na 14 minuten:
De wet Kopen op afstand gaat boven de regels die iemand in de Algemene Voorwaarden gesteld heeft.

Burger Wetboek boek 7, artikel 47d:
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden... In geval van ontbinding heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde.

Toegevoegd na 3 uur:
De Algemene Voorwaarden mogen dus niet in tegenspraak zijn met het retourrecht zoals dit in de wet is vastgelegd. Je kunt de verkoper hierop wijzen en zeggen dat je dus recht hebt op terugbetaling.
SimonV