Mag Voetbal International mijn abonnement laten doorlopen?

Ik heb een half jaar geleden een Half-Jaar Abonnement afgesloten bij Voetbal International inclusief gratis FIFA 15. Ik was in de veronderstelling dat het na een half jaar automatisch zou stoppen maar tot mijn verbazing zie ik dat er weer voor een half jaar aan abonnementsgeld is afgeschreven. Ik ben de bevestigingsmail gaan nalezen en daar staat ergens klein dit vermeld: "Het abonnement loopt tot wederopzegging. De vervolgincasso zal steeds plaatsvinden in de week dat uw abonnement verlengd wordt. U betaalt per half jaar.".
Mijn vraag is: mag dit? Had ik beter moeten opletten of doen zij iets wat niet mag?
Ik sluit een contract af voor een half jaar, dat staat ook overal duidelijk vermeld en ik wil niet langer een contract.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Amadea
9 jaar geleden
Bij vrijwel alles geldt een opzegtermijn. Dat had je van te voren kunnen vermoeden, en het vervolgens in de regels kunnen nalezen.

Antwoorden (2)

Dit mag. Je had achteraf beter moeten lezen, dit overkomt iedereen wel is.

Mag een abonnement of contract stilzwijgend verlengd worden?
Dat hangt ervan af.
Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor een kwartaal, een half jaar of een jaar. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar soms wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.
Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.
1.Abonnement op bladen en tijdschriften: Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan. De periode waarmee verlengd mag worden is maximaal drie maanden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog iets meer informatie (komt in principe op hetzelfde neer):
Mag mijn abonnement stilzwijgend verlengd worden?

Abonnement op bladen en tijdschriften
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.

Toegevoegd na 12 minuten:
Nu heb je een contract voor onbetaalde tijd. Dit contract heb je een half jaar vooruit betaald. Als je nu opzegt, krijg je het bedrag dat je teveel betaald heb terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank! Er staat dat het ze maximaal met 3 maanden mogen verlengen maar er is nu voor een half jaar aan abonnementsgeld geincasseerd. Kan ik hier nog bezwaar tegen maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jazeker! En dat betalen ze ook terug, nu heb je namelijk een contract dat per maand opzegbaar is. Zie het bericht op hun site: Zonder wederopzegging worden abonnementen na de eerste abonnementsperiode omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Inning van het abonnementsgeld blijft gelijk aan de periode waarvoor het abonnement is aangegaan. Na omzetting van het abonnement naar onbepaalde tijd geldt een opzegtermijn van een maand vanaf de dag dat de opzegging Voetbal International heeft bereikt. Eventueel te veel vooruitbetaald abonnementsgeld wordt automatisch teruggestort. http://www.vi.nl/abonnement/abonnementsvoorwaarden.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
TOP! Bedankt je hebt me echt super geholpen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen dank, en zo kun je opzeggen: Neem schriftelijk, telefonisch (0900-0162, 15 cent p.m., bereikbaar ma. t/m vr. 08:00 tot 19:00) of per e-mail (service@vi.nl) contact op met WPG Klantenservice. Vermeld a.u.b. altijd uw bezorgadres, rekeningnummer (plus eventueel afwijkende tenaamstelling) en de reden van uw opzegging.
Ja, dat mag.

Een krant of tijdschrift mag jouw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zeg je binnen die periode het abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Je moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.

Het abonnement kan ook stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd. Ook dan heb je een opzegtermijn van ten hoogste 1 maand.

Alleen bij tijdschriften die minder dan 1 keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.

Toegevoegd na 2 minuten:
De regel die jij veronderstelde is alleen van toepassing bij een proefabonnement.Dan is stilzwijgende verlenging niet toegestaan. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. Je hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.

Toegevoegd na 15 minuten:
De verlenging mag niet langer dan drie maanden zijn. De abonnementenadministratie moet jou voor drie maanden abonnementsgeld terugbetalen, indien jij een maand vóór het aflopen van de drie maanden die jij nu nog op het tijdschrift geabonneerd bent opzegt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank! Er staat dat het ze maximaal met 3 maanden mogen verlengen maar er is nu voor een half jaar aan abonnementsgeld geincasseerd. Kan ik hier nog bezwaar tegen maken?