Als ik een Engelse auto invoer moet voor een NL kenteken het stuur en pedalen dan naar de linkerkant gezet worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Het beste antwoord

Neen, dit is niet noodzakelijk. Hier in Nederland rijden genoeg auto's met een rechtse bediening en besturing. Denk dan aan UPS, DHL/ van Gent & Loos en andere pakketservice bedrijven. Het voordeel bij het uitstappen is dat je behalve wat fietsers verder geen achteropkomend verkeer hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij het uitstappen wel uitkijken natuurlijk want fietsers zijn ook gerespecteerde medeweggebruikers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet, maar als je de financiele ruimte ervoor hebt is het wel handig. Zeker bij dagelijks gebruik van de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar let er wel op dat de koplampen versteld moeten worden. Die schijnen namelijk altijd iets naar de kant van de weg; naar rechts op het vasteland, naar links op de Britse eilanden.

Als je je koplampen niet opnieuw af laat stellen, verblind je dus je tegenliggers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar bij sommige auto's kan dit wel gedaan worden.