Mijn huisarts heeft een ambulance besteld toen mijn dochter mogelijk haar stuitje had gebroken, is dit gedekt?

Ik ben aanvullend verzekerd. Ik belde de huisarts en die vond het een spoedgeval en heeft de ambu besteld. Gaat dit af van mijn eigen risico? Moet ik nu een deel zelf betalen? Of gaat bij kinderen anders en ben ik hiervoor volledig gedekt?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben verzekerd bij Zilveren kruis basis + aanvullend 1 ster.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
9 jaar geleden
Je kunt dit in je polisvoorwaarden of bij je zorgverzekering navragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Te onduidelijk voor mij..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zullen toch wel een klantenservice hebben?

Het beste antwoord

Je minderjarige dochter heeft geen eigen risico.

Noodzakelijk ambulancevervoer (en daar is hier geen twijfel over; de huisarts vond t nodig) is gedekt via de basisverzekering.
tinus1969
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus het gaat niet af van mijn eigen risico? (hoef niets te betalen)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Klopt, je hoeft niet te betalen voor kinderen onder de 18. Voor hen geen eigen risico.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/eigen-risico-zorgverzekering
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Succes en sterkte met je dochtertje.