hoe kan ik een auto importeren vanuit Duitsland van een kennis?

Ik kan de auto overnemen van een Duitse kennis van mij.
Hoe werkt dat eigenlijk?
Moet ik een exportkenteken aanvragen en is die dan verzekerd?
En moet ik gelijk die dag naar het RDW cq douane?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Autotelex is hèt bedrijf waar ze dit soort dingen kunnen regelen en waar je de info vandaan kunt halen. www.autotelex.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Astrid, Wij hebben vorige week de auto van mijn schoonvader uit Hamburg geïmporteerd. Na wat googlen kwamen we uit bij een bedrijf in Amsterdam waarbij we een doe het zelf importpakket besteld hebben. Hierin zat alles wat we nodig hadden om de auto te importeren. Ben de naam even vergeten, maar het was iets met automotive in Amsterdam. Succes! Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet trouwens met de auto en de autopapieren langs de RDW. De kentekenplaten weet ik niet precies. die zaten in het pakket wat ik besteld heb. Ook heb je een BPM berekening nodig, maar ik zou niet weten hoe je die maakt. Hij zat bij mij in het pakket. gr
Monica

Antwoorden (1)

zorg dat je de Fahrzeugbrief en Tüv-brief krijgt. ga daarmee naar een RDW Keuringsstation, voldoe de rekening van o.a. ARN, laat de auto APK keuren, voldoe de bpm bij de douane (visa aangifte formulier) en wacht thuis op het kenteken van het RDW

alles hierboven kan sneller en goedkoper. maak gebruik van hulp, buig de regels van de belastingdienst en lees de slimmigheidjes.
alles bij elkaar kan in één ochtend door voorbereiding.

Toegevoegd na 1 minuut:
douane en RDW kunnen in één keer

Toegevoegd na 6 minuten:
als je met die kennis goed kunt, mag je vast zijn kentekenplaten gebruiken om naar NL en naar jouw huis te rijden.
een 5dagenkenteken in Duitsland incl verzekering kost ca. 70euro. bij strassenambt incl kentekenplaten.in Nl om naar RDW te rijden moet je eendags platen hebben. aanvragen is gratis, kost je alleen de platen (of stuk karton)