Moet ik invoerrechten betalen bij deze situatie?

Mijn excuses allereerst, deze vraag is waarschijnlijk vaker gesteld maar ik kom er niet echt uit met hoe het in mijn situatie zit.

Ik wil uit Amerika via internet 1 paar sneakers kopen ($ 149,95). Daar komen nog $ 29,95 verzendkosten bij. Totaal dus: $ 179,90. Omgerekend = € 165,91.

Ik bestel het gewoon als particulier.

Moet ik hier nou invoerrechten of btw over betalen? En hoe? krijg ik daar aan acceptgiro van of moet ik het bij een kantoor gaan betalen?

9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In principe moet je invoerrechten én btw betalen, want het is boven de 150 euro... Maar soms glippen pakketjes er doorheen en is er niks aan de hand! Als je invoerrechten moet betalen dan kan dat aan de deur.