Mag je geweigerd worden in een cafe alleen omdat de eigenaar je niet mag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Erna55
9 jaar geleden
Ik denk dat je je op een bepaalde manier hebt gedragen, waardoor de eigenaar je niet meer als gast wil ontvangen.

Antwoorden (2)

Ja want het is en blijft zijn cafe en mag dus bepalen wie hij binnen laat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag hij tot op zekere hoogte...

Een eigenaar mag in het deur-beleid niet discrimineren. Weigert hij je de deur omdat je hem beledigd hebt, of omdat je er een keer rotzooi getrapt hebt dan staat 'ie in zijn recht.
Weigert hij je omdat je een kleurtje hebt, een lange baard hebt of een keppeltje draagt, dan mag je daar zelfs aangifte van doen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix