Hoe maak ik aanspraak op mijn auteursrecht?

Ik heb een aantal foto`s op internet staan.
Zo nu en dan kom ik mijn foto`s op ander plaatsen tegen waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
Op welke manier kan ik hier geld voor op eisen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Stuur die mensen een rekening met een duidelijke betaaltermijn.

Als ze betalen heb je je doel bereikt.

Als ze niet betalen stuur je een herinnering waarin je ook wijst op de mogelijkheid dat je een incassobureau in de arm neemt. Als ze nog niet betalen geef je het op.

De juridische weg is lastig en onzeker. de kans dat je er netto geld aan overhoudt is erg beperkt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of bel ze - dat werkt wellicht beter vanwege het persoonlijke. Misschien kom je zelfs tot een onderhandeling over de prijs.
Poet