Neen.

Het kabinet wil het omgevingsrecht makkelijker maken en samenvoegen in 1 Omgevingswet. Voorlopig vervangt de Omgevingswet 15 bestaande wetten. De wetten hieronder gaan in zijn geheel op in de Omgevingswet:

Belemmeringenwet Privaatrecht
Crisis- en herstelwet
Interimwet stad-en-milieubenadering
Ontgrondingenwet
Planwet verkeer en vervoer
Spoedwet wegverbreding
Tracéwet
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Wet hygiëne en veiligheid badinrichtingen en zwemgelegenheden
Wet inzake de luchtverontreiniging
Wet ruimtelijke ordening

Grotendeels gaan de volgende wetten op in de Omgevingswet:

Waterwet
Wet beheer rijkswaterstaatswerken
Wet herverdeling wegenbeheer
Wet milieubeheer

Van ongeveer 8 andere wetten gaan de onderdelen over omgevingsrecht naar de Omgevingswet.

Woningwet
Monumentenwet 1988
Wet natuurbescherming
Wet luchtvaart
Mijnbouwwet
Spoorwegwet
Wet lokaal spoor
Wet bereikbaarheid en mobiliteit

De Wet geluidhinder valt hier dus niet onder.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Maar ik lees: "Onder de noemer Swung (Samen werken aan de uitvoering van nieuw geluidbeleid) ondervindt de wet Geluidhinder op dit moment grootschalige aanpassingen om te komen tot een effectievere en efficiëntere regelgeving. ... De juridische uitwerking van Swung-2 vindt plaats in het Besluit Kwaliteit Leefomgeving, een AMvB onder de Omgevingswet. Ook Swung 1 zal daarin worden geïntegreerd, zodat alle vernieuwde geluidregelgeving uiteindelijk weer bij elkaar komt te staan " Dus niet in de Omgevingswet maar wel geregeld in een AMvB onder de Omgevingswet? Dat is toch raar.
Poet
9 jaar geleden
Sorry: hier las ik dat:
http://www.vng.nl/onderwerpenindex/milieu-en-mobiliteit/geluidhinder