Ik wil een aangetekende brief versturen maar het adres is mij onbekend. Wat kan ik doen?

Mijn ex-huisgenoot is verhuisd naar een ander adres, maar is mij nog geld verschuldigd. Het gaat om 60 euro aan televisie-, telefoon-, internetkosten. Ik wil graag dit geld terug. Daarnaast is het ook een kwestie van eer. We hebben een tijd vol conflicten achter de rug en dat is ook de reden dat ik zelf ook het huis heb moeten verlaten. Ik wil voorkomen dat ik op deze manier nog getreiterd wordt.

Ik heb inmiddels informatie verzameld en ben er zeker van dat, wanneer mijn ex-huisgenoot niet betaald, ik bij een kantonrechter mijn gelijk kan halen en kan dwingen tot betalen. Voordat ik dat kan doen moet ik haar echter een aangetekende 'brief ter kennisgeving' opsturen. Maar ik weet haar nieuwe adres niet. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent wel een flink beetje overdreven. Voor 60 euro naar de kantonrechter gaat. Ik denk dat beide honden in dit geval evenveel schild hebben aan het conflict. (zo van een afstand gezien dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat mijn zorg over 60 euro voor sommigen overdreven klinkt maar voor mij is het wel veel geld. Daarnaast denk ik dat het belangrijk is om op te komen tegen onrechtvaardigheid. Als mensen zich maar laten doen omdat het 'te veel moeite is om voor de eigen rechten op te komen' geef je oneerlijke mensen de vrijheid door te gaan met waar ze mee bezig zijn.
Het gaat dus niet alleen om geld maar ook om principe en een poging om de wereld er een stukje beter op te maken. Ik vind een brief opsturen dan niet te veel moeite. Ook stelt zo'n bezoekje aan zo'n kantonrechter niets voor, is zo'n rechter speciaal voor dit soort kleine conflicten en is het in 10 minuten of zo gedaan.

Antwoorden (10)

Het nieuwe adres achterhalen lijkt mij een eerste vereiste voor het sturen van een brief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je toevallig geen kennissen van haar? Probeer het eens via Hyves, of je haar daar kunt opsporen.

Volgens mij ben je student, dus misschien kun je het via de Hogeschool of Universiteit ontfutselen... Wel sneaky. De telefoongids heb je vast al geprobeerd ;)

En misschien weet je huisbaas wat het nieuwe adres is?

En als laatste optie kun je misschien aangifte doen bij de politie? Die weten haar wel op te sporen. Maar vraag me af of ze dat voor zo'n laag bedrag zullen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En je kunt misschien ook een persoonlijk bericht via Hyves sturen, of haar een e-mail sturen. Dat lijkt me toch ook rechtsgeldig? Je hebt een bewijs dat je het hebt verzonden en het valt te achterhalen of ze het daadwerkelijk heeft gekregen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger belde je het gemeentehuis en kreeg je het nieuwe adres van elk iemand die verhuisd is. Maar toen kwam de pivacy-hype. Alleen via een advocaat is dat traject nu mogelijk, maar daar moet je hem/haar wel goed voor betalen. Het is de vraag of dat die zes tientjes wel waard is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het te acterhalen bij de postkantoor of bij de gemeente.
Zeg gewoon dat je nog poststukken hebt voor haar die je na wilt sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aangetekende brief versturen zonder dat je het adres is natuurlijk niet mogelijk. Aangifte bij de politie is kansloos, hier is geen sprake van een misdrijf, enige weg is een cicviele procedure starten maar dan is a) het bedrag te laag en b) moet je ook een adres weten.
(griffiekosten zijn al € 90,-)
Enige kans die je hebt is via www.nummerzoeker.com de schuldenaar op zijn vaste telefoonnummer te zoeken (als hij/zij dat heeft). Zo niet, zit er niets anders op dan je verlies te nemen en hopen dat degene in de toekomst tot inkeer komt en alsnog betaald.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal plus dus
Het is mogelijk dat ze een algemene adreswijziging heeft verstuurd naar TNTpost zodat alle post naar haar nieuwe adres gaat. Krijg je nog post voor haar op jouw adres? zo niet, dan kan je de brief adresseren naar je eigen adres en TNT brengt hem bij haar.

En als dat allemaal niet lukt, ook wat de andere GV ers hebben voorgesteld, dan zou ik mijn verlies nemen. Je bent boos op haar, maar helaas, het leven is zo, soms moet je je verlies nemen, en hopen op een gezelligere huisgenoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.voelspriet.nl/personenzoeken.htm

http://www.spyderweb.nl/

mischien dat 1 van deze sites je verder kan helpen succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die moeite voor € 60?
Aangetekende brief kost al € 12,50... en als je de kantonrechter erbij wilt halen...

om maar te zwijgen van de frustratie en stress die je je op de hals haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is,de hele zaak vergeten en je leven verder leven. Dit doorzetten leidt alleen maar tot meer ellende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan me niet voorstellen dat je vanwege telefoonkosten van 60 euro zo'n moeite wilt doen om achter haar adres te komen.

volgens mij ga je haar stalken/ lastigvallen/ treiteren of vul maar in. Jullie hebben al een heleboel conflicten gehad, zij is weg, jij bent van haar af, laat het lekker zo.

als je haar adres achterhaalt hebt, begint de ellende voor jullie allebei weer van voren af aan.