Heeft een gemeentelijke parkeerboete een minimale betalingstermijn?

Ik moest de 1e beschikking van mijn parkeerboete binnen 14 dagen betalen. Ik was met vakantie, daarom nu een aanmaning. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (2)

Dat mag, maar je kan wel een bezwaarschrift indienen waarin je bewijst dat je op vakantie was. De verhoging hoef je dan niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als u een parkeerboete (naheffingsaanslag) hebt, ontvangt u binnen twee werkdagen een acceptgiro om de belastingnavordering te betalen. U moet uw bezwaar indienen binnen zes weken nadat u de eerste acceptgirokaart hebt ontvangen. Dat betekent dat een bezwaar na de eerste aanmaning binnen vier weken moet gebeuren. En binnen twee weken om te voorkomen dat u opnieuw een belastingherinnering of zelfs een dwangbevel krijgt.
Als u geen bezwaar hebt gemaakt binnen twee weken na ontvangst van de eerste acceptgirokaart krijgt u automatisch een aanmaning waarbij het boetebedrag is verhoogd, u hoeft, indien u binnen twee weken bezwaar maakt, de boete voorlopig niet te betalen. Let wel op: deze betalingsverplichting vervalt pas als u een ontvangstbevestiging van het bezwaar hebt ontvangen.
Alle bezwaren worden serieus behandeld, maar weinige hebben kans van slagen.
Betaald parkeren is een gemeentelijke belastingmaatregel. De Belastingdienst houdt geen rekening met persoonlijke omstandigheden van de parkeerder, zoals op vakantie gaan of acceptgirokaart niet ontvangen. Er zijn haast geen bijzondere omstandigheden die geaccepteerd worden door de belastingdiensten.
Houdt er rekening mee dat als uw bezwaar wordt afgewezen u alsnog de verhoogde boete moet betalen.