wat is mijn recht als verkoper?

lang verhaal maar daar gaat hij, via marktplaats mijn bakfiets verkocht. meneer kwam langs, heeft gefiets en vond alles goed. verteld wat er was vernieuwd en dat er ngo wel een kleine slag in 1 van de wielen zit ( waar ik zelf nooit last van heb gehad) nu kon hij hem niet meteen meenemen dus mocht hij hem later ophalen. wel netjes betaald en hem alvast de sleutels gegeven voor geval ik er niet was. nu kwam blijkbaar mevr de fiets halen ( wij waren er niet) en vind de niks, vind hem niet lekker fietsen en wil eigenlijk der geld terug.. daar heb ik natuurlijk geen zin in, de koop was immers rond meneer had alles goed gekeurd. weet iemand hoe het juridisch zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Reddie
9 jaar geleden
Ik denk dat je mevrouw een fluitje van een cent cadeau moet doen. Dan kan ze naar de rest fluiten.
Poet
9 jaar geleden
Beetje onhandig dat meneer iets gaat kopen waar mevrouw op gaat rijden. Ik zou met de hand over het hart strijken maar die boodschap wel even goed meegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou ik niet doen Poet want ze hebben alle sleutels al en wie zegt dat ze de sleutels niet bij hebben laten maken om de bakfiets later zonder problemen weg te halen?
Poet
9 jaar geleden
Laat ze dan de prijs van een nieuw slot betalen om van de deal af te komen. Het is wel kerst hé?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind niet dat dit iets met kerst te maken heeft,het is gewoon een gesloten deal dus je hoeft als verkoper hiermee niet akkoord te gaan.

Antwoorden (3)

Je hebt een rechtsgeldige overeenkomst gesloten met de man, niet met de vrouw. Ook als de man nu terugkomt op zijn beslissing ( onder druk van zijn vrouw) heeft hij in principe geen poot om op te staan, mits er inderdaad geen dingen tevoorschijn komen aan de fiets die je niet genoemd hebt tijdens je verkoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ze willen nu om te tafel zitten over hoe of wat... ze zeggen nu dat ze bij een fietsen winkel zijn geweest ( via sms dus (nog) geen bewijs gezien) maarja het is dat hij nu nog voor de deur staat omdat hij met de auto was maar verder hem ik niks meet van de fiets en alles was al afgerond
Reddie
9 jaar geleden
Laat je niet intimideren.
Plus voor @Berenburgertje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb ik ook geen zin zin.. maarja las ook ergens dat je alle gebreken genoemt moet hebben.. maar stel dat er wel ioets is waar ik het bestaan niet vanaf wist
paulus811
9 jaar geleden
Jij hebt een meldingsplicht van gebreken die je kent, maar de koper heeft een onderzoeksplicht. Maar ik snap dat het niet zo lekker ' voelt', jij weet immers niks van hem maar hij weet wel wie jij bent, waar je woont etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja precies . nou dnak jullie wel in ieder geval. weet nu dat ik wel alles heb gedaan zoals het hoort. meer gebreken weet ik niet en hij ging akkoord. ik heb het geld al en hij al alle sleutels
Castle
9 jaar geleden
Ondanks dat je in je recht staat....is het wel al die heisa waard?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
naja gaat wel om voor mij veel geld (375) en hij staat onwijs in de weg na de verhuizing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat ze het ding zelf maar weer verkopen en bied ze 75 voor de moeite. Dan ben jij er vanaf en zoeken zij het maar uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens zeg ik dit omdat zij alles van jou weten en jij niets van hun en zij de sleutel van het ding hebben dus zo ook onverkoopbaar is. Pak je verlies of accepteer hun geld als je denkt dat je de bakfiets nog een keer kan verkopen.
Het Juridisch loket zegt hierover:

"Het bod kan echter niet worden ingetrokken, als voor zowel u als de koper duidelijk is dat er een definitieve afspraak is gemaakt."

Dat lijkt me in dit geval aan de orde. Koper moet de bakfiets dus afnemen.
9 jaar geleden
Er is met wederzijds goedvinden tot een koopovereenkomst besloten en deze is alleen te ontbinden met 15% inhouding op de koopsom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is onzin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Art. 1149 B.W. is onzin? Ga dat even in Den Haag vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die regels gelden allemaal niet voor dit soort verkoop. Verder moet je je link en citaat in je antwoord zetten en niet zo in een reactie zodat wij weer moeten gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Bertone, ik heb geprobeerd mee te zoeken, maar niets kunnen vinden. Bedoel je misschien art. 1149 van het oude BW? En zo niet, welk boek van het BW bedoel je dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, als je niet reageert krijg je minnen.... ook al is het kerst ;)