Is het strafbaar om mijn oude cursussen met notities en oplossingen te verkopen?

Ik heb thuis nog een grote stapel cursussen liggen van mijn hogeschool studies Prof. Bach. Elektronica-ICT van periode tussen 2004 - 2008 Ook de nota's en oplossingen van alle oefeningen etc zijn erbij.

Mag ik deze zomaar te koop zetten op 2dehands of kapaza?
Op sommige pagina's staat mijn naam, dus wat als iemand die cursussen zou kopen, de oplossingen inscannen en later doorverkopen of doorsturen naar andere studenten?

Ik wil ze verkopen omdat ze veel plaats innemen, en ze hier toch maar stof liggen te vergaren...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
9 jaar geleden
Zijn de ontwikkelingen in de ICT niet zó snel, dat leerstof uit 2004-2008 sowieso nu al, in 2014, achterhaald is? Dat lijkt mij wel, in ieder geval!
Ivana
9 jaar geleden
Je mag ze rustig verkopen. Dat was je vraag. Of iemand ze wil hebben en nog kan gebruiken is afhankelijk wat men ermee wil. Misschien dat een jong iemand er nog veel basics uit halen kan. Voor een opleiding zijn ze zeker niet meer geschikt.

Het beste antwoord

Uiteraard mag dat, ze zijn van jou dus er ie geen enkel beletsel vanuit wetten of regels, tenzij het aangegeven is in de boeken of door de school in een officieel document. Dat laatste is niet te verwachten. Misschien is het handig je naam te verwijderen. Wat de ander er mee doet, doorverkopen of wat ook is weer aan diegene die dan eigenaar is.