Hoe lang na een scheiding kan je geld terugvorderen?

Om het geval heel kort te verklaren.
Man en vrouw zijn gescheiden. Vrouw wil nu geld terug van de man na 20 jaar ( ongeveer ) uit elkaar te zijn.
Het zou gaan om gewezen schulden die de vrouw enkel zelf afbetaald zou hebben ( en ook zelf gemaakt ) en daar nu een deel terug van wil.

9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
tinus1969
9 jaar geleden
Is en uberhaput bewijs dat
-die schulden bestaan
-dat ze onverdeeld zijn gebleven na de scheiding
-en dat er geen finale kwijting is verleend?
Reddie
9 jaar geleden
En wel een tikkeltje laat.
nounka
9 jaar geleden
geen idee, maar de vrouw heeft wel een relatie nu met een advocaat
dus die weten de kneepjes vant vak om anderen te pluimen
ronron1212
9 jaar geleden
Bij de scheiding wordt bepaald wat de verdeling is en als het goed is in een convenant vastgelegd. Daarna valt er niets meer te vorderen.
nounka
9 jaar geleden
goede tip dank je dus als er in dat convenant niets staat over extra claims is het gedaan?
tinus1969
9 jaar geleden
@nounka, zo simpel is het niet. Lees het convenant goed. Wat staat er over verdeling van bezittingen en schulden, en wordt er 'finale kwijting' verleend? Finale kwijting betekent, dat alle schulden/vorderingen zijn verrekend muv wat er nog in het convenant staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jullie waren in gemeenschap van goederen getrouwd? En de schulden heeft zij tijdens jullie huwelijk gemaakt? Dan zijn het gedeelde schulden. Als zij ze tijdens jullie huwelijk af heeft betaald, heb jij er ook voor de helft aan meebetaald, want haar geld was jouw geld. Als de schulden er nog waren toen het huwelijk ontbonden werd, had er toen een regeling voor gemaakt moeten zijn.
nounka
9 jaar geleden
T gaat over een bevriend koppel waar de man nu in deze situatie zit en hertrouwd is.
Hoe het vorige huwelijk was,... dat ga ik moeten vragen. Maar ik neem idd aan met gemeenschap van goederen.
ronron1212
9 jaar geleden
Er kan nooit na 20 jaar in eens een vordering zijn.

Het beste antwoord

Navraag leert mij dat dit onmogelijk is tenzij dit vastgelegd is via de uitspraak rechtbank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Dat klinkt goed.