Wat zegt de wet over regels en geluidsoverlast, bij inrichtingen zoals een kinderboerderij?

De kinderboerderij in de buurt heeft 10 tallen hanen deze zorgen voor ernstige geluidsoverlast. Dat wil zeggen, ze vrijwel elke ochtend al voor 4.30 beginnen te kraaien, de vele hanen kraaien tegen elkaar op en dit duurt soms zeker een uur. De overlast is begonnen sinds afgelopen zomer, eerder nooit last gehad!

Na een klacht bij de gemeente ingediend te hebben m.b.t. de geluidsoverlast die de nabijgelegen kinderboerderij veroorzaakt en daarbij heb beroepen op de algemene plaatselijke verordening , wets artikel over geluidsoverlast van dieren. Heeft de gemeente laten weten hier niets aan te kunnen doen, omdat dit artikel alleen gaat over huisdieren.

De kinderboerderij is een inrichting lieten ze mij weten, en daar zijn andere relgels m.b.t geluidsoverlast.

Waar kan ik deze regels specifiek vinden?
Wat zegt de wet geluidshinder, wie kan mij vertellen waar ik de regels kan vinden?

Zijn er ergens wetten en regelementen te vinden voor kinderboerderijen, regels waaraan zij moeten voldoen.

Waar vind ik Wets-artikellen die specifiek over geluidshinder door dieren in een zogenaamde inrichting gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Hier gaat het om een bedrijf, dit moet voldoen aan de regels die gesteld zijn in de milieuvergunning (vroegere hinderwet), deze zijn op te vragen bij de verstrekker van de vergunning (meestal gemeente), wijkt de kinderboerderij af van de regels dan kan u de gemeente vragen handhavend op te treden, staat er geen beperking omtrent geluid of hoeveelheid dieren dan kunt u via de rechter een herziening van de vergunning aanvragen.