Wat is het verschil in nationale valuta, bitcoins, ingame valuta en barmunten in juridisch opzicht?

Stel dat ik een site op wil zetten en ik wil hier het volgende doen.

-Amerikaanse dollars verkopen (en wellicht inkopen)

-Bitcoins verkopen

-WoW-gold (ingame valuta in het spel World of Warcraft) verkopen
en Fifa-coins verkopen.

-Barmunten van allerlei bekende uitgaansgelegenheden verkopen.

Heb ik dan steeds met dezelfde wetgeving te maken? Of heb ik juist met steeds andere wetgeving te maken? Welke "valuta" zijn ongeveer gelijk qua wetgeving?

Toegevoegd na 3 minuten:
Je antwoord mag zowel nationaal als internationaal zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nationale valuta zijn wettige betaalmiddelen, de anderen zijn niet meer dan ruilmiddelen zonder enige wettelijke status. Wettige betaalmiddelen dienen geaccepteerd te worden door iedereen in het betreffende land en worden beschermd door de Nationale Bank, dit in tegenstelling tot de ruilmiddelen.