moet ik een vast contract krijgen?

ik heb een vraag, ik ben zwanger maar ben daar goed ziek van,ik ben dan ook iom de arbo arts thuis, mijn werkgever weet dus dat ik zwanger bent, in mei loopt mijn derde verlening af en moet ik een vast contract krijgen,in mei ben ik ook uitgerekend, en ben daarna dus met zwangerschapsverlof, er is mij in het verleden al verteld dat ik geen vast contract krijg maar als ik ''ziek'' thuis ben mag mijn werkgever mij toch niet ontslaan? moet ik na mn zwangerschapsverlof een vast contrct krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
Een tijdelijk contract loopt gewoon van rechtswege af ook al ben je zwanger.

Antwoorden (3)

Nee hoor, geen contract is ook een mogelijkheid.
Zou hij je wel een contract aanbieden, dan zou dat inderdaad een vast contract moeten zijn.

Als jij je geen contract aanbiedt, dan is er geen sprake van ontslag, maar gewoon van het niet verlengen van een tijdelijke overeenkomst.

Toegevoegd na 9 minuten:
En dat mag de werkgever ook gewoon doen als je ziek bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi IHave, bedankt voor je snelle antwoord!.. zeker? ook al gebeurd dit in mijn ziekte tijd?
Utrecht
9 jaar geleden
Je wordt niet ontslagen. Het aflopende contract wordt dan niet verlengd. Heel vervelend maar zo werkt het.
Anders zou zwangerschap of langdurige ziekte een methode worden om een vaste aanstelling af te dwingen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Ziek of niet een vast contract houd op ! Dan neemt de UWV het over . Bij zwangerschap neemt de UWV het altijd al even over . Dus zwangerschaps verlof of niet je baan houd op . In 2015 komen er wel nieuwe regels betreffende flex contracten . Kort door de bocht minder verlengingen mogelijk ( een max v 2 jaar ) en er moet een maand van te voren schriftelijk worden bevestigt dat het afloopt dat laatste is een prima ontwikkeling . In januari gaat een gedeelte in en in juli ?!?! Het wordt er zo wel voor werkgevers als werk nemers nog slechter op . Dus n twee jaar moet je of een vaste baan krijgen of nog sneller er uit . Maar of deze rommel wetgeving echt door komt ? Het beste met de zwangerschap en veel plezier en gezondheid met de baby .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ziek of niet een vast contract houd op ? een vast contract?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry . Ziek of niet . Een AO voor bepaalde tijd kan opgezegd worden . Tijdens ziekte . Mogelijk komt er nieuwe wetten in juli die daar iets anders mee omgaan . Ron bedankt Vd opmerking .
Nee, je 'moet' geen arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgen.

De werkgever kan ook besluiten om het niet te doen en dan houdt het op. Arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd eindigen van rechtswege (= automatisch)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is dus ook geen sprake van ontslag, al zul je dat wel zo ervaren.
Computoon