Wat voor uitkering kan je krijgen als je door een gebroken hand je werk niet meer kan uitvoeren?

Ik ben gevallen met de fiets en wellicht is mijn hand gebroken. Als mijn hand in het gips moet dan kan ik mijn werk niet meer doen.
Dit gebeurde niet onder werktijd.
Kan ik ergens aanspraak op maken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Op doorbetaling van loon kun je aanspraak maken. Je moet wel aan alle maatregelen van je werkgever meewerken om z.s.m. te reïntegreren en je moet werk aanvaarden dat je ook met een gipshand kunt doen. (Stel: bonbons inpakken als je bij een banketbakker zou werken.)
Computoon
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Dan krijg je alleen doorbetaald voor de uren die je al ingeroosterd was op het moment dat je arbeidsongeschikt werd.