Is 't juridish gezien toegestaan camera's op te hangen in bepaalde klassen?

Is 't juridish gezien toegestaan camera's op te hangen in bepaalde klaslokalen? Om vandalisme tegen te gaan.

Er is ook een TV-serie waarin camera's in een school hangen (weet even niet hoe die serie heet). Dus dat kan juridish gezien wel.
Alleen: hangen in die serie de camera's ook in de klassen of alleen in de gangen? Dat weet ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Castle
9 jaar geleden
http://blog.iusmentis.com/2010/04/28/mijn-kind-wordt-in-de-klas-gefilmd-mag-dat/
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij ons in de computerzalen op de Universiteit Utrecht hangen camera's.
Castle
9 jaar geleden
Dit betekent niet dat het automatisch is toegestaan juridisch. Er zijn haken en ogen aan zoiets.

Antwoorden (2)

Volgens artikel 151c van de Gemeentewet kan de burgemeester de bevoegdheid verlenen om, indien dat in het belang van de handhaving van de openbare orde noodzakelijk is, te besluiten tot plaatsing van camera's. Het moet wel duidelijk zijn aangegeven dat er camera toezicht aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, het is toegestaan om in gebouwen camera's op te hangen. Dat moet dan wel vooraf nadrukkelijk afgegeven zijn door bijvoorbeeld stickers op de deuren.