mag ik met een snoeimes rondlopen ?

als tuinman loop ik met een snoeimes op zak wat op zich een wapen kan zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kan zoveel een wapen zijn. En hoe moet het als je ergens een groot vleesmes of zelfs een klein aardappelmesje koopt? Of een schaar of breinaalden? Hoe moet je die dingen mee naar huis nemen? Mag je nooit je breiwerkje ergens mee naar toe nemen?
Kortom: hier zou ik mij nou echt geen zorgen over maken. Iets anders is het als je je snoeimes meeneemt naar een uitgaansgelegenheid natuurlijk. Dat zal niet de bedoeling zijn.

Het beste antwoord

Of je een mes bij je mag hebben, is afhankelijk van het soort mes en de plaats waar je deze bij je hebt. Als je als tuinman een snoeimes bij je hebt, lijkt me dat geen probleem, aangezien dit een ding is wat je voor je werk gebruikt, en niet dient als wapen. Je moet het niet meenemen naar uitgaansgelegenheden etc, omdat het dan bedreigend kan overkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt hoor,maar was benieuwt of het wettelijk geregeld was.

Andere antwoorden (2)

Een snoeimes valt niet onder verboden wapens.
Ze vallen niet in de categorie 1 en/of 4 (zie onderstaande link).
jc54
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
link?
Als jij met je snoei mes in je zak loopt ja dat mag niet ! Als die naast je in de auto ligt nee dat mag niet ! Maar ligt het tussen je werkspullen achter in de auto dan is het geen probleem . Een en ander zit m in de lengte enz maar een mes bij je in je zak ook ben je slager of ? Nee ! Een klein zak mesje ja dat mag . Gereedschap dient veilig opgdborgen te zijn . Dus ook geen klauw hamer naast je in de auto op weg naar de disco .