Waarom gaan 's avonds de celdeuren in een tbs-kliniek op slot?

Dat is toch eigenlijk overbodig? Want de cliënten kunnen immers niet zelf door alle deuren en sluizen zelfstandig naar buiten komen?

Toegevoegd na 35 seconden:
Ze kunnen toch niet zelfstandig de buitenwereld ingaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Om henzelf en hun medecliënten te beschermen. Bedenk maar wat er zou kunnen gebeuren als zij 's nachts bij elkaar op de kamer zouden kunnen komen...
Amadea
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Daarbij vormt het geheel een aflsuiting. Dezelfde vraag kan je stellen: Waarom gaan de sluizen dicht als de cellen al op slot zijn...

Andere antwoorden (1)

Omdat het uiteindelijk een gewone gevangenis is en die gaan s'avonds ook op slot.