Mag je als minderjarige met alcohol op over straat?

Mijn zoon is laatst naar een feestje geweest, en heeft duidelijk gedronken. Nou maakt het mij niet veel uit, aangezien ik mijn kinderen probeer te leren met verantwoordelijkheden om te gaan, maar ik was even benieuwd.

Ik bedoel hierbij echt dat de minderjarige geen alcohol bij zich heeft, maar wel kortgeleden binnen heeft gekregen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het feest was trouwens bij een vriend, dus geen openbare locatie...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Openbare dronkenschap en de verstoring van de openbare orde in staat van dronkenschap zijn strafbaar. Dit staat in Wetboek van Strafrecht.

Nou ga ik ervan uit dat uw zoon niet dronken was. Maar wanneer uw zoon met alcohol op, op de fiets stapt neemt hij deel aan het verkeer. Als fietser mag je ongeveer twee glazen alcohol drinken. Dit komt overeen met 0,5 promille. De officier van justitie bepaalt de hoogte van het boetebedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat is verboden. Ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn, maar waarschijnlijk een bezoek aan bureau Halt of een flinke boete.