Is mijn ex partner verplicht om mee te betalen aan de hypotheek van onze gezamenlijke koopwoning?

Daarnaast vraagt ze huur aan mij over de periode dat ik in onze koopwoning bleef wonen. In het convenant staat hier niet overin beschreven en ook niet over de gezamenlijke hypotheek betaling. Wat zegt de wet hierover.

Toegevoegd na 4 uur:
Waar staat beschreven dat ze wettelijk verplicht is om mee te betalen aan de hypotheek en kan ik dit nu nog op haar verhalen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Het beste antwoord

Ik heb geen wetstekst kunnen vinden wat hier direct mee te maken heeft.
Maar de site die ik bij de bron toevoegd kan jou vast vertellen wat je wilt weten.

In principe moet zei meebetalen aan de hypotheek totdat er besloten is hoe het verder gaat.
Ben jij van plan in het huis te blijven wonen, dan moet je haar uitkopen.
Dus de helft van de getaxeerde waarde van het huis geven. (dit is belastingvrij)
En andersom is het ook.... andersom.

Als geen van beiden in het huis willen/kunnen blijven wonen, dan moet het huis verkocht worden.
Met het geld word de lening terug betaald, en een eventueel overshot word 50/50 verdeeld tussen jullie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Yamaha
niet de helft van de getaxeerde waarde maar de helft van de overwaarde dus wat het huis meer waard is dan de hypotheek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Och ja. Dat las ik even verkeerd.
Bedankt