Krijgt een smart een boete als hij overdwars in een fileparkeervak staat?

Bijvoorbeeld voor fout parkeren? Ik kom namelijk iedere dag langs een weg waaraan fileparkeervakken liggen, en elke dag staat die smart er overdwars in... is dat nou toegestaan of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Nee hoor, dan krijg je geen boete. Gaat erom dat de auto in het vak staat, ongeacht hoe. Ken iemand die al jaren zo parkeert en nog nooit een bon heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat mag gewoon, er zijn geen regels voor, tenzij anders aangegeven, maar ik geloof niet dat iemand er reden voor heeft om er een uitzondering voor te maken.
Leuk gezicht he, ik zie het ook wel eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
En wat nu als er een parkeermeter bij dat parkeervak staat, en er staan twee Smarts voor de prijs van één?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rechts heeft voorrang, die moet dus betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, op jouw leeftijd nog zo bijdewhand, een + waard.
Langs de weg, met een gesloten middenberm moet je in de rijrichting staan, in andere gevallen tussen de strepen, maar als hij niet uitsteekt, scheelt alleen maar ruimte. Volgens mij kunnen ze een boete geven voor het feit dat het "verkeersgevaarlijk"is, dat het afleid bijvoorbeeld. Het ligt maar net aan de humor van de agent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die boete zou ik aanvechten. Een roze Jaguar met gele bloemetjes leidt ook af, maar daarvoor krijg je toch geen boete??
De regel is je moet binnen het vak blijven en in een eenrichtingsweg niet tegen de rijrichting in parkeren.