Ik ben per ongeluk zwanger geraakt en dan nog wel van een tweeling. Wij wonen in een studio. Hoe krijg ik zo snel mogelijk een ander huis??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K

Antwoorden (7)

Allereerst van harte gefeliciteerd met nieuwe leven wat in je groeit.
Je zou eens contact kunnen opnemen met een woningbouw vereniging, en open en eerlijk uitleggen dat je zwanger bent, en zo snel mogelijk een huis nodig hebt.
Vroeger had je een urgentie lijst waar je op kwam te staan, maar ik zou zo niet weten of dat nog bestaat.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat je niks krijgt.
Je zult zelf actief op zoek moeten gaan.

Hang helemaal af van wat je kan en wil betalen.
Of je wil huren of kopen.
In welke gemeente je woont.
Hoe het daar gesteld is met de sociale woningbouw.

Misschien eerst eens informeren bij de gemeente?

En alvast eens rondkijken op een van de heeeeel veel sites met woningaanbod.

http://www.woninghuren.com/index.php?pID=16&gclid=COHu2OLd3qACFY-D3godCBuHng

http://wonen.overzicht.nl/kopen_google.html?ref=google_wonen_huurkoop&label=41425-33571145-94EF-4F24-9DD7-0AF31092AE2D&gclid=CPXBzvHd3qACFUMsDgodJiecDQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd!

De urgentie lijst die hierboven genoemd wordt bestaat nog wel, maar enkel het feit dat je zwanger bent geeft je geen urgentie. Ik neem aan dat je op zoek bent naar een huurwoning?

Ga morgen gelijk naar de woningbouw vereniging (of misschien kan dat wel online) en schrijf je in als je al niet ingeschreven bent. Hoe minder eisen je hebt (tuin, mooie wijk, groot huis) hoe eerder je aan de beurt bent. Schrijf je in in zoveel mogelijk verschillende dorpen en wijken bij jou in de buurt en kijk eventueel wat verderweg dan je eigenlijk wilt.

Als je het nieuwe huis eenmaal hebt kun je daarna rustig verder zoeken. De eerste paar jaar komen je kinderen toch eigenlijk nooit alleen buiten dus maakt het wat minder uit als het niet een ideale wijk is voor kinderen. Later is dit meer van belang.

Stappenplan:
1. Snel inschrijven bij de woningbouw
2. Pas je eisen aan, aan wat echt kan.
3. Schrijf je in in zoveel mogelijk verschillende dorpen en wijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi.
Jeetje, een tweeling nog wel.
Wel gaaf hoor!

Urgentie krijg je niet (meer zomaar tegenwoordig).
Je zult het dus zelf moeten zien op te lossen.

Je hebt twee opties: Of een vrije sector huis huren (houd dan wel rekening met een hoge huur), of een huis kopen.

Wat het ook wordt: Succes en...geniet ook van je zwangerschap hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een brief vragen waarin staat aangegeven dat je zwanger bent (liefst al in de 'veilige' periode) aan je specialist daarmee naar een sociaal verpleegkundige van de GGD en vragen of zij je kunnen helpen. Je kunt dan een rapportage krijgen waarmee je urgentie kunt proberen aan te vragen bij de woningbouwvereniging. Werkt alleen als de GGD ook meewerkt en je echt een tekort aan woonruimte hebt. Mijn zusje heeft 24-03 haar urgentie op precies dezelfde manier en voorwaarden gekregen (alleen een enkel kind dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inschrijven bij een woningbouwvereniging is een goed advies.

De woningbouwvereniging hanteren niet allemaal dezelfde toewijzingseisen.
Het gaat dan over inschrijfduur, plaats van herkomst, leeftijd, urgentie.

Bij ons is urgentie als criterium afgeschaft. Wel is het mogelijk iets voor te leggen aan de woonstichting en dan is er een groep mensen intern die bekijkt wat er mogelijk is.
De inschrijfduur is bij ons het voornaamste. Daarna de plaats van herkomst en daarna de leeftijd.

Dus bij iedere inschrijving info vragen over de toewijzingsvereisten.

Bij Funda op internet kun je ook naar huurwoningen vrije sector zoeken, van particulieren.
Je eigen netwerk hevig uitspitten. Misschien is er nog een tante van deze of gene die een leuk huisje in de achtertuin hebben.

Overigens gefeliciteerd!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Welkom bij de woningzoekenden. Maar toch weet ik hoe snel je aan een andere woning kan komen. Door er een te kopen. Succes.