Betapt op diefstal maar geen boete of politie, alleen winkelverbod. Kan ik nu wel een VOG krijgen?

Hallo

Ik heb een enorm grote fout begaan. Ik had in de jumbo twee maaltijdsalades in mijn tas gedaan met de instelling om deze te stelen. Ik wou hier echter niet mee door gaan en wou deze ongezien weer terug leggen maar voordat ik dat kon doen werd ik betrapt, nog in de winkel. Had officieel nog niks gestolen.
Er is geen politie bijgekomen, ik heb geen boete gekregen, alleen een winkel verbod voor een jaar.
Nou zij ik graag willen weten of de politie hiervan ook op de hoogte gebracht word of niet? Ik werk als verpleegkundige en moet daar om een VOG aanvragen, krijg ik deze nu nog wel en krijg ik nu ook iets van een stafblaf?

Ik weet dat het ongelofelijk dom van mij is en ik heb enorm veel spijt van dit voorval.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb geen schriftelijk bewijs dat ik een verbod heb. Heb alleen mijn naam op een formulier gezet en verder niks en ben vervolgens de winkel uit gegaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
ronron1212
9 jaar geleden
waarom stel je verder op deze vraag
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/winkelverbod-aanmerking-politie.525322
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ronron1212 Ik had deze vraag al gesteld voordat ik de andere vraag stelde. Ik stelde de andere vraag om een beter gericht antwoord te krijgen op de situatie aangezien deze vraag te maken heeft met het VOG en de andere niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kunnen ze je nou betrappen als je hem alleen teruglegt
paulus811
9 jaar geleden
raar verhaal, in de winkel nog teruggelegd en dan een winkelverbod voor een jaar! Heb moeite om dit te geloven....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had deze nog niet terug gelegd, Dat is het hem juist. Was dit wel van plan maar te laat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag hopen dat je dit gedrag niet vertoont als je de rolex van een patiënt op een nachtkastje ziet liggen. Denk dat het verstandig is even bij jezelf na te gaan of dit een eenmalige vlaag van verstandsverbijstering is, of dat je vaker de neiging voelt iets te willen ontvreemden. In dat laatste geval moet je je afvragen of verpleegkundige de juiste baan voor je is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@pptz ik snap je reactie. Ik kan je beloven dat ik deze neiging eenmalig is en dat ik er ook niet mee had willen door zetten hoe moeilijk dat misschien op dit moment te geloven is.
Ik ben goed in mijn werk en ik hou er van. Wat mij bezielde om die salades in mijn tas te doen weet ik niet maar ik weet een ding zeker dit gebeurt mij nooit weer. Het was ontzettend dom

Het beste antwoord

Strikt genomen heb je ze niet gestolen. Je hebt je alleen niet gehouden aan de winkelvoorwaarden van het bedrijf (winkelen met winkelwagen bijv.) Dat deugde natuurlijk ook niet.

Gestolen heb je de producten pas wanneer je zonder de desbetreffende goederen te betalen de winkel verlaat met medeneming van de goederen.

Kortom, ik zie geen problemen met een eventueel VOG.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen aangifte gedaan dus je staat nergens genoteerd. En een VOG wordt door de gemeente afgegeven mits je niet voorkomt bij justitie. Dus niets aan de hand.
ronron1212
9 jaar geleden
Justitie geeft een vog af niet de gemeente.