Wat houdt een uitlooptermijn in de CAO precies in?

Dit is voor een schoolopdracht, echter kan ik het antwoord nergens vinden in het boek, en op internet vind ik ook niet duidelijk een antwoord. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Zelf dacht ik dat het is als de opzegtermijn langer duurt dan de wettelijke maximale 1 maand, maar ben hier niet 100% overtuigd van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Een uitlooptermijn is dat de oude CAO regels nog geldig zijn voor iemand en nog niet de nieuwe worden toegepast.
Een uitlooptermijn in de CAO wordt ook wel uitloopperiodiek genoemd en heeft te maken met de periodiekdatum en de periodiekverhoging of de periodieke salarisverhoging. Bij wijzigingen in de CAO omtrent loonsverhoging kan er een uitlooptermijn ontstaan voordat er een hogere betaling van het loon volgt.