Wanneer heb je voorrang bij deze wegversmalling?

Hier staan geen bordjes. In beginsel gaat dan degene die er het eerst bij is voor. Echter, de weg is aan de linkerzijde breder gemaakt. Bijgevolg zou je kunnen redeneren dat alleen verkeer dat hier rechts rijdt met een obstakel te maken heeft en dus moet wachten, terwijl links rijdend verkeer (dat dus naar hier komt) geen obstakel heeft.

Toegevoegd na 9 uur:
Graag ook een bronverwijzing

Picture for question
Poet
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Antwoorden (2)

In principe moet degene aan wiens kant het obstakel staat voorrang verlenen.
Kom je van deze kant dan is jouw redenering helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou kunnen beargumenteren dat er geen obstakel in de weg zit aangezien de verdrijvingsvlakken de weg bepalen.
bij deze versmalling geldt gewoon dat de eerste die aan komt rijden voorrang krijgt. Kom je tegelijk aanrijden, dan is het maar net wie er voorrang krijgt en dus wie het sociaalst is.