Kan ik mijn zoon het cijfer 1 geven?

Ik heet Sven, maar ik als ik later mijn zoon ook Sam wil heten, mag ik dan op zijn officiële geboortepapieren of hoe het ook heet (de papieren die je op het gemeentehuis moet afhalen als je kind geboren wordt) laten zetten Sam II VThuyne?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
9 jaar geleden
Heet jij nou Sven of Sam? De vraag is nogal onduidelijk....
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je misschien dat jouw zoon Sam heet, en dat jij overweegt om jouw naam van Sven in Sam te laten veranderen. En dat je dan je zoon Sam II wilt laten heten? Meestal wordt er dan gebruik gemaakt van senior en junior, dus Sam sr. en Sam jr.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Net zoals die mafkezen in America Samuel I Samuel II en Samuel III een gezin met 3 jongens en ze hebben alle 3 de kinderen Samuel genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik heet Sven, en ik wil mijn zoon later ook de naam Sven geven kan dat dan Sven II zijn ofzo?

Het beste antwoord

Ja een cijfer in de voornaam mag. De Nederlandse wetgeving met betrekking tot de voornaamgeving is te typeren als een 'alles mag, behalve'-constructie, dit wil zeggen: alle voornamen zijn toegestaan, maar er zijn twee uitzonderingen. De ambtenaar van de burgerlijke stand mag een voornaam niet accepteren wanneer die ongepast is of wanneer die overeenkomt met een bestaande achternaam als die niet ook als voornaam gebruikelijk is. Met betrekking tot het aantal te geven namen kent de wet geen beperkingen. Een extreem aantal namen zou in het uiterste geval nog geweigerd kunnen worden door de naamgeving als ongepast te kwalificeren.