zit er een maximum aan de sollicitatieplicht?

Er wordt mij nu opgedragen om 5 of meer sollicitaties per week te doen,
is dit wettelijk toegestaan of heb ik ook recht om dit te weigeren bij een bijstandsuitkering. Kortom mag de gemeente te pas en te onpas deze eis stellen of zit er ook een maximum aan de sollicitatieplicht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Elke gemeente kan zelf zijn maximum bepalen. Toen ik werkloos raakte moest ik er ook 5 per week doen, maar stuurde er eerder rond de 20 weg per week. Maar ik wilde dan ook graag weer aan de slag...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil heel graag werken, maar aangezien elke sollicitatie die ik verstuur buiten mijn eigen vakgebied is, zou ik graag wat selectiever en gerichter willen solliciteren en daarvoor de kans krijgen. Dan nu maar te solliciteren omdat het er perse 5 moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eerst werk krijgen..Daarna verder zoeken in je vakgebied.