Mag een school je mobiele telefoon elke les innemen?

Goedemiddag,
Ik heb vernomen dat onze school zit de denken om de mobiele telefoons elke les in te nemen, het hele jaar lang. Dit zou dan betekenen dat er een bak voor in de klas komt te staan waar je je mobiel zou moeten instoppen. Zou dit mogen als je het er niet mee eens bent? Omdat het je persoonlijk eigendom is. Heeft iemand hier een wet/regel oid van?
Mvg,
Maarten

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja mogelijk nog van belang, op het moment van akkoord gaan met het reglement van de school stond hier niks over in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja mogelijk nog van belang, op het moment van akkoord gaan met het reglement van de school stond hier niks over in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap dat ze niet willen dat er mobiele telefoons worden gebruikt in de les. Als je je telefoon niet in die bak wilt stoppen, stop hem dan gewoon in je tas op stil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was ook mijn plan Casssie, maar de school vindt dat het plan pas werkt als iedereen het doet. Dus zelf in je tas stoppen (mogelijk op stil) zou dan ook niet mogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De leerlingen bestraffen indien ze de telefoon gebruiken zou nog een oplossing zijn, maar ze doen het vaak stiekem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Viridiflavus, ik ben persoonlijk ook van mening dat ik een staafmixer mag meenemen naar school, mits ik hem niet gebruik en andere er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon in je tas doen of nog beter in je kluisje en dan zeggen dat je hem niet bij je hebt. Als ze dat willen controleren is dat in geval van je kluisje prima want op het moment dat je het lokaal ingaat heb je hem ook niet bij je. en in je tas sta je niet toe want dat is prive eigendom.

Het beste antwoord

De school kan jou persoonlijke eigendommen niet voor lange tijd innemen. Maar het bewaren van de persoonlijke eigendommen kan wel dus het bewaren van de telefoons in een algemene bak is geen probleem. Als je niet wilt dat hij in een algemene bak verdwijnt kan je je telefoon ook in je kluis of thuis laten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe mag dat wel. Je bent tenslotte op school en daar gelden nou eenmaal bepaalde regels. Als je uit het lokaal bent krijg je het ook terug. Toen ik op de middelbare school zat en ze zagen het werd het voor 1 week in beslag genomen. Dus ik weet vrijwel zeker dat wat bij jou gebeurd in ieder geval wel kan en mag ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgensmij mag het wel, want er zijn jongeren die de hele met de telefoon stiekem in hun handen zitten. Zelf vind ik het dan niet nodig om alles in te nemen!