Zou een "toekomstige" dader geen kind misbruiken/vermoorden indien hij zou weten dat miv nu de straf hierop bijv. iets "middeleeuws" zou zijn?

Toegevoegd na 2 uur:
Wat zou dan wel helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, als ze namelijk redelijk zouden kunnen nadenken en bewust konden kiezen, zouden ze geen misbruikers/moordenaars zijn...

Daarom zijn ze ook zo gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee totaal niet, zelf als de doodstraf erop staat... In amerika is het misdaadcijfer veel hoger dan in Nederland... En daar hebben ze de doodstraf, dus je ziet dat het niets uitmaakt...

NEE, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is amerika niet ietsie groter dan nederland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje 0800, ook procentueel zijn de misdaadcijfers daar veel hoger dan in Nederland en de staten met de doodstraf hebben de hoogste misdaadcijfers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze mensen zijn vaak zo ziek in hun hoofd dat ze zich niets van wat dan ook aantrekken dan hun eigen "vermaak".
Het antwoord is dus, NEE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik denk niet dat dat helpt,
in somige landen zijn de straffen veeeeeel hoger dan hier en daar doen ze het ook gewoon.
14 jaar geleden
Nee ik denk het niet. Het soort mensen die dit soort praktijken doen, zijn zich niet bewust van de gevolgen voor zowel het slachtoffer als voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en daarom moeten ze ook permanent van de straat zonder "nieuwe kans".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze zijn niet voor rede vatbaar en het zijn vaak gestoorden die de relatie tussen oorzaak en gevolg volledig kwijt zijn. Barbaarse straffen hebben geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,het in de genen van zo,n dader.
Bewust zal hij het ook niet willen,maar op een gegeven moment is zijn drang ernaar sterker en zal hij er aan toegeven.
Het is een ziekte want normaal doe je dit niet,je denkt er niet eens aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar ze mogen het van mij per direct weer invoeren.

Toegevoegd na 1 dag:
En ik ben ook van mening dat hard werken ook absoluut geen kwaad kan.