welke wet geeft aan dat een coffeeshop niet meer dan 500 gram hennep mag aanhouden?

De naam van de wet en het artikel is voor mij een geweldig antwoord en de bron zal ik zeker waarderen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Op deze site vind je alle wetten van Nederland:
http://mijnwetten.nl

Hier vind je de wet die je zocht:

Artikel 1 - Opiumwetbesluit

Hoofdstuk 1 - Begripbepalingen

"De hoeveelheid middelen, bedoeld in artikel 11, vijfde lid, van de wet, betreft 500 gram hennep, 200 hennepplanten of 500 eenheden van een ander middel als bedoeld in de bij de wet behorende lijst II ."

Oftewel:

Artikel 11 - Opiumwet

"Het tweede lid is niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een hoeveelheid van hennep of hasjiesj van ten hoogste 30 gram. "

"Het tweede en vierde lid zijn niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, van de in lijst II vermelde middelen, met uitzondering van hennep en hasjiesj."