Mag ik van mijn woningverhuurbedrijf verwachten dat zij kosteloos mijn gootsteenafvoer in orde maken?

Ik huur een woning en de afvoer in de keuken loopt niet meer door. Als ik mijn handen gewassen heb, duurt het uren voor de gootsteen leeg is.
Alle huis, tuin en keukenmiddelen heb ik zelf al geprobeerd. Heeft een hoop geld gekost en niets geholpen.

Kan ik van het woningverhuurbedrijf verlangen dat zij het probleem kosteloos zullen verhelpen? Ik betaal toch immers voor een woning waarvan ik mag verwachten dat de basiszaken gewoon goed functioneren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je geeft aan dat je al veel geld hebt uitgegeven aan ontstoppingsmiddelen. Als de woningbouw het niet vergoed, moet je eens kijken naar een professioneel product.
http://roveq.nl/producten/afvoer-onderhoudprogramma.html Succes.

Antwoorden (4)

Ja, tenzij aantoonbaar is dat jij de oorzaak van de verstopping bent(eten en vettige dingen door het afvoer putje prakken e.d.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dit is voor je eigen rekening tot het punt dat je er zelf niet meer bij kunt.

Schoorstenen, afvoer- en ventilatiekanalen Schoonmaken, vegen en ontstoppen indien bereikbaar door huurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tot de erfgrens, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik begrijp is het tot bereikbaarheid of dat de erfgrens is betwijfel ik want het zou best onder de grond kunnen zitten.
Als je er net bent komen wonen dan is het antwoord. Ja. Aks je er langere tijd woont en het is na verloop van tijd ontstaan, is het je eigen pakkie an...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ene WBV is de andere niet, dus bel ze eens of kijk op hun site bij de voorwaarden.
Meestal vallen dit soort zaken onder jouw verantwoordelijkheid.
Vaak is het ook mogelijk een onderhoudscontract af te sluiten, dan regelt de WBV het, wellicht een idee voor toekomstige akkefietjes?