mag een werkgever uren in mindering brengen als je 1x in een dag 10min na wc gaat?

er wordt 10min van je loon afgehaald omdat je 1x in een dag naar de toilet gaat! kan dit gewoon door een werkgever gedaan worden. wordt dit niet gezien als basis-behoefte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
paulus811
9 jaar geleden
Hoe weer de werkgever dat je naar de wc gaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je het melden, dat je naar de wc gaat?
Heel raar, is naar mijn idee niet toegestaan.

Het beste antwoord

Zelfs als je een paar keer per uur naar de wc zou moeten, zou dit niet van je salaris afgetrokken mogen worden. Het zijn normale behoeften van ieder mens.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zelfs vastgelegde plaspauzes zijn in principe niet toegelaten. Volgens het algemeen reglement voor de arbeidsbescherming moeten Belgische werknemers zich naar toilet kunnen begeven wanneer zij hier nood aan hebben. Alleen al omwille van gezondheidsredenen is het niet toegelaten om je werknemers een beperking op te leggen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel simon, ik werk namelijk bij de klantenservice en als ik even naar de wc wil gaan moet ik dus op pauze drukken (in onze systeem). Het is dan ook echt belachelijk dat ze het dan toch doen bij onwetende werknemers. ik ga zeker een gesprek aanknopen met de leidinggevende. nogmaals bedankt voor de informatie!
SimonV
9 jaar geleden
Graag gedaan, succes met het gesprek!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uitstekend!