Wanneer doet de politie iets met een aangifte van computerinbraak?

Een persoon die zich "T-Rex1337" noemt heeft mijn website gehackt en mogelijk ook de database! Hij heeft dus tevens adres gegevens van rond de 70 klanten en mogelijk ook een of meerdere creditcard gegevens. Gaat de politie hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als je aangifte doet zou het OM een onderzoek moeten starten. Op computervrede breuk staat een maximale gevangeninsstraf van 1 jaar of een geldboete in de 4de categorie. Als hij de gegevens opslaat dan is de straf maximaal 4 jaar. Als het OM dan toch geen onderzoek start kun je nog een artikel-12-procedure starten.