zou "patent" op films en series moeten verlopen?

ik las een comment bij een stukje falwty towers op youtube. het was een minuutje in hd door de bbc geupload louter ter promotie van de dvd. een serie zo oud als deze is al tig keer over de kop gegaan qua kosten vs opbrengsten. als je een utvinding doet kan je je patent ook niet heel erg lang verlengen. waarom bij films en series wel? ik snap dat er winst gemaakt moet worden maar er mag ook een grens zijn wat mij betreft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wat betreft bedrijven die auteursrechten hebben opgekocht heb je voor mij een punt. Voor de auteurs zelf is het recht vaak een oudedagsvoorziening. Als ik een boek koop wil ik best een beetje betalen voor een oude schrijver, niet voor zijn nazaten overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (1)

Neen, dat vind ik geen goeie zaak. Zo raak ik mijn verdiensten kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik dat uitleggen. Oke. Ik ben porno-acteur in mijn vrije tijd.