waar kan ik de rechterlijke uitspraak van de Aldi moord in Ridderkerk vinden?

Op 11 december 2001 werd de bedrijfsleider van het Aldi filiaal in Ridderkerk door 2 overvallers doodgeschoten. 1 van de verdachten werd snel opgepakt, maar de ander pas later. Er was DNA, maar er kon niet met zekerheid worden gezegd dat het zijn DNA was dus hij werd toen later vrijgesproken wegens een gebrek aan bewijs. Inmiddels zijn de technieken zo verbeterd dat WEL met zekerheid gezegd kan worden dat deze verdachte de dader was, maar hij mag niet 2x voor hetzelfde feit vervolgd worden.

Herkent iemand deze zaak? Waar kan ik de rechterlijke uitspraak terugvinden? Ik heb op rechtspraak.nl gezocht, maar kan hem echt niet vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Poet
10 jaar geleden
Hier staat dat de man "al twee keer eerder is vrijgesproken". Dat suggereert dat er twee of drie uitspraken zijn gedaan. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/850507/2007/06/23/OM-vrijgesprokene-opnieuw-vervolgen.dhtml

Antwoorden (1)

Voor deze zaak stonden twee mannen terecht, van wie één op 12 juni 2002 werd vrijgesproken en de ander zes jaar gevangenisstraf kreeg. Bij het Gerechtshof werden de vonnissen bevestigd.
Op http://uitspraken.rechtspraak.nl kan ik ook niets vinden. Maar wellicht heb je wat aan de informatie in de twee door mij vermelde bronnen. En het artikel erover in het magazine voor juristen Mr. op blz. 13: http://www.mr-online.nl/digimagazine/mrt12/download/magazine.pdf (het oorspronkelijke artikel wat onderaan in het klein staat kan je door het door vergroten ook gewoon lezen).
Amadea