Als je je paspoort laat verlegen mag je dan zonder paspoort de grens over ?

Alleen een afhaal bewijs bij je.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

U heeft niet alleen een paspoort of identiteitskaart nodig als u de grens over gaat, maar u moet u ook kunnen identificeren tijdens uw verblijf of onderweg. Daarom moet u ook in het buitenland een geldig paspoort of identiteitskaart meenemen. Bijvoorbeeld omdat u zich moet identificeren als u geld opneemt bij een bank of bij inschrijving in een hotel. Als u reist naar een Europees land waar geen grenscontrole is, moet u dus toch een paspoort of identiteitskaart bij u hebben.

Paspoort of identiteitskaart in het buitenland

In het buitenland kunt u altijd uw paspoort gebruiken als officieel identiteitsbewijs. In veel Europese landen kunt u zich ook identificeren met uw Nederlandse identiteitskaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je geluk gehad want je werkgever zit goed fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je bij controle vast kan komen te zitten.
ronron1212
10 jaar geleden
Maria snap niets van de min dus een plus want je antwoord is goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ik maak me nooit druk om mijn geheime minnaars.:-)))
Maar bedankt voor je + ronron.
Als je een nieuw paspoort aanvraagt, lever je je oude paspoort pas in, als je de nieuwe komt ophalen. Dus niet direct al bij de aanvraag. je komt dus niet zonder paspoort te zitten.

een afhaalbericht is geen officieel identiteitsbewijs. kan je dus ook nooit gebruiken als identiteitsbewijs.

ga je toch zonder identiteitsbewijs de grens over, dan loop je het risico om aangehouden te worden. op het politiebureau zal dan uitgezocht moeten worden wie je echt bent. hier kan de nodige tijd in gaan zitten. bovendien loop je het risico op een geldboete.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Als je paspoort te lang verlopen is krijg je het niet terug.