Heeft een burgemeester geen opzegtermijn?

Ik sta er van te kijken dat Job Cohen per direct zijn functie kan neerleggen en iets anders kan gaan doen.
De meeste Nederlanders mogen dat namelijk niet.
Iemand in loondienst heeft zich aan regels te houden, zo ook aan de opzegtermijn welke in de CAO of contract staat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Blijkbaar hebben ze dat niet. Gerd Leers staptte ook ineens op (vlak voor n vergadering zei hy dat ie zn functie neerlegde) de loco burgemeester word dan waarnemend burgemeester tot er n nieuwe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat een DREAMQUEEN hier wel een opzegtermijn heeft. Het zou niet leuk zijn als jij ineens verdwenen bent van GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang jij blijft,blijf ik ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dan ben je voorlopig nog niet van me af...:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En jij van mij :p

Andere antwoorden (7)

Ieder geval niet bij PvdA burgemeesters zoals blijkt. Lijkt mij dan ook dat daar een zware financiële sanctie op hoort te staan. Kaart het eens aan via een krant die hebben meer mogelijkheden omdat uit te zoeken en aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bepaald de gemeenteraad
maar meestal doen gemeeteraden daar niet zo moeilijk mee
Men heeft in amsterdam nog 3 maanden de tijd om een vacature uit teschrijven voor een nieuwe burgemeester
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ruikt naar rechtsongelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij was job cohen aan het eind van zijn termijn van 4 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
foutje van mij een burgemeesters termijn is 6 jaar geen 4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach zo'n gemeenteraad kan Den Haag ook nog wel eens nodig hebben; geven en nemen.
+je vanwege die malle -
Burgemeesters en Wethouders kennen geen CAO maar hebben eigen 'arbeidsvoorwaarden'.

In deze voorwaarden zal best een soepele regeling zijn opgenomen voor dit soort situaties......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want de waarnemer/tijdelijk opvolger is altijd al aanwezig. het is de loco burgemeester.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. En politici ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een burgemeester is geen werknemer, hij is een ambtenaar, hiervoor gelden heel andere regels. Hij heeft ook geen arbeidsovereenkomst maar wordt benoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt aan de bepalingen in zijn/haar contract.