Mag een agent het boetebedrag later verhogen?

Ik kreeg een paar dagen geleden een bekeuring voor breed fietsen ( 3 pers.), het grapje kostte mij maar liefst 85,-
Tenminste, dat dacht ik. Ik kwam de desbetreffende agent dezelfde dag nog tegen op het politiebureau, waar hij mijn boete met nog eens 5,- verhoogde na in discussie te zijn gegaan over de uitgedeelde boete.

Mag een agent zomaar het bedrag op de bekeuring veranderen?
En wat is het juiste bedrag voor te breed fietsen?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Deze overtreding valt onder de Muldergedragingen. Bij Mulderboetes mag de beschikking achteraf aangepast worden, als blijkt dat ingevulde gegevens niet kloppen. In dit geval heeft de agent zich aanvankelijk vergist bij het invullen van het boetebedrag. Moest inderdaad 90 euro zijn. Later wijzigen is dus toegestaan.

Hou er rekening mee dat er ook nog 7 euro administratiekosten boven op komen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
100,- boete dus voor 'te breed fietsen' op een weg 100 meter verwijderd van drie scholen, zonder een waarschuwing. Ongelofelijk! Dat terzijde: bedankt voor het duidelijk en snelle antwoord!