Kan ik een klant een bestelling laten terugsturen?

Ik heb een product verkocht via internet, via mij eigen webshop. Nu was er een probleempje één dag dat er geen btw is gefactureerd. Ik kwam daar pas achter toen het product al verstuurd was. Echter doet dat er niet toe bij deze vraag.
Het product was betaald via iDeal en ik heb het product laten opsturen door de fabrikant. Ik heb een factuur verstuurd toen ik bericht van de fabrikant kreeg dat het product was verstuurd.
Op de factuur heb ik gezet dat de btw nog betaald moet worden.
Echter, toen de klant bestelde werd er aan de website gewerkt en stonden er geen algemene voorwaarden online, daar heeft hij een screen shot van.

Kan ik de klant dan het product terug laten sturen? Want zonder btw moet ik toeleggen op de inkoop met btw. Hij heeft betaald met iDeal, dat zal ik dan terug storten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet juist niet moeilijk gaan doen, jij mist misschien een paar euro maar als je het zo laat kan je klantenbinding houden.
teusvh
10 jaar geleden
Als de algemene voorwaarden niet nadrukkelijk onder de aandacht zijn gebracht kun je een klant daar niet aan houden. En als de klant er redelijkerwijs niet op bedacht hoefde te zijn dat de prijs een vergissing was heeft hij recht op levering tegen die prijs.
Oftewel: ik heb sterk de indruk dat je beter je verlies kunt nemen, en niet moet gaan trekken aan het kortste eind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beginnersfout pak je verlies en volgende x opletten.

Antwoorden (1)

Nee, je kan de klant niet dwingen om het product terug te sturen. De klant heeft het product ter goeder trouw gekocht en door een fout van jouw kan heeft de klant minder betaald dan jij eigenlijk zou willen. Bij een onredelijke prijs zou je de order vóór het verzenden nog kunnen annuleren, maar in dit geval maak je daar juridisch gezien geen aanspraak op.

Je kan de klant vragen om het product terug te sturen, dit mag de klant weigeren. Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan. Jouw fout, jouw probleem.