als ik een kvk op mij bv heb kan ik daar dan ook een bedrijf op begginen?

Mij vader heeft een Bv met een kvk nummer
nu vroeg ik me af of ik daar op ook een webwinkel op zou kunnen beginnen
of moet ik daar een ander kvk voor aanvragen?

Toegevoegd na 7 minuten:
sorry voor de typfouten daarboven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Elk bedrijf heeft 1 KvK inschrijving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buiten dat, is het nog maar de vraag of je daar toestemming voor krijgt van de gemeente, misschien past dat niet in het bestemmingsplan.

Het beste antwoord

Op zich is het mogelijk: een BV (of eenmanszaak) mag meerdere activiteiten uitvoeren, dus ook een webwinkel. Dat kan onder een andere handelsnaam, en soms zelfs onder een apart BTW nummer

Vraag is of het ook handig en verstandig is. Wat mij betreft NIET!

Formeel is jouw vader eigenaar en als bestuurder verantwoordelijk voor jouw activiteiten. Ook is de BV aansprakelijk voor jouw handelen en voor de geleverde producten (garantie en productaansprakelijkheid).
En het erg onhandig en onverstandig om 2 bedrijven die verder niets met elkaar van doen hebben via 1 boekhouding te laten lopen, o.a. voor de BTW en VPB aangifte.

Kortom: wees verstandig, doe het niet. Bovendien is dat uiteraard niet jouw beslissing, maar die van je vader!