Ik klik op mijn smartphone iets verkeerds aan, en ik zit meteen aan een abbonnement vast van 5 euro per maand. Kan dat?

Klopt dit juridisch? Ik heb toch niets getekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf ook meegemaakt. Aangezien ik geen gegevens had verstrekt, idd alleen per ongeluk aangeklikt, heb ik geëist mij op te geven hoe ik mij dan zou hebben aangemeld. Men had dus alleen mijn mobiel nummer. Gemeld bij vodafone en dit ook kenbaar gemaakt. Bedrag uiteindelijk door bedrijf gerestitueerd gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf ook meegemaakt. Aangezien ik geen gegevens had verstrekt, idd alleen per ongeluk aangeklikt, heb ik geëist mij op te geven hoe ik mij dan zou hebben aangemeld. Men had dus alleen mijn mobiel nummer. Gemeld bij vodafone en dit ook kenbaar gemaakt. Bedrag uiteindelijk door bedrijf gerestitueerd gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf ook meegemaakt. Aangezien ik geen gegevens had verstrekt, idd alleen per ongeluk aangeklikt, heb ik geëist mij op te geven hoe ik mij dan zou hebben aangemeld. Men had dus alleen mijn mobiel nummer. Gemeld bij vodafone en dit ook kenbaar gemaakt. Bedrag uiteindelijk door bedrijf gerestitueerd gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps
Was iets met 500./ gratis winkelen bij AH oid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat idd te makkelijk. M'n dochter 2,5 jaar speelt af en toe met talking Tom. En ineens had ze 2 abbonnementjes afgesloten van 5 euro in de week.
Ik heb talking Tom maar verwijderd en meteen stop gezet maar het is eigenlijk belachelijk dat het zo makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was trouwens iets van mobileacademy ofzo. Een online leerprogramma. Heb maar niet verder gekeken. Afzetters!

Antwoorden (1)

Helaas klopt dit en ik spreek uit ervaring...Heb een vakantiehuis dat ik verhuur en een van mijn gasten heeft ook een dergelijk abonnement afgesloten via mijn wifi en dat komt op rekening van mijn internetprovider. Ik heb Vodafone gebeld en zij hebben deze betaling geblokkeerd en dan ben je er vanaf. Je kunt dan overigens niets meer op die manier via je telefoon bestellen, ook niet als je dat wel zou willen. Ze kunnen niet een betaling per ' leverancier' blokkeren. Degene aan wie je betaalt contacten heeft weinig tot geen zin. Neem je verlies en laat de boel zsm blokkeren door je provider.